fbpx

FAQ

Antwoord op de meest gestelde vragen over BabyLoop – het duurzame alternatief voor het kopen van babyspullen door leasen (huren) – vind je hieronder. Mocht je vraag er niet bijstaan, schroom dan niet om contact op te nemen via: 06 1625 7976 of info@babyproductenleasen.nl

Wanneer is de levering van de geleasde babyproducten?

De levering van de geleasde babyproducten mag je zelf kiezen! Je kunt in het betaalproces de gewenste datum opgeven waarop je de producten thuis wilt ontvangen. We raden mensen aan om de spullen een tot twee weken voor de uitgerekende datum thuis te laten bezorgen. Je kunt de door jou geselecteerde babyproducten natuurlijk al weken van tevoren bestellen, aangezien sommige producten soms een langere tijd uitverkocht kunnen zijn. Als je je bestelling eerder plaatst, heb je meer zekerheid dat we de producten voor jouw kleintje op voorraad hebben. Mocht je kindje nu onverhoopt eerder geboren worden, laat het ons dan gewoon weten! We zorgen dan dat de door jouw bestelde producten zo spoedig mogelijk naar je toekomen.

Hoe gaat het verzenden van de babyproducten?

De babyproducten worden verzonden via PostNL of worden bij jou thuisbezorgd in een tijdvlak van een paar uur zodat je niet de hele dag thuis hoeft te zitten wachten op jouw bestelling. Ben je onverhoopt niet thuis, geen probleem. Je kan de spullen gewoon afhalen bij een PostNL punt bij jou in de buurt. Zorg er in dat geval wel voor dat je sterke armen meeneemt, het pakket kan namelijk groot en zwaar zijn. Wanneer verzending van de babyproducten via PostNL gaat, krijg je een mail met een tijdvlak van een paar uur en een Track en Trace-code zodat je de bezorger goed in de gaten kunt houden.
Bij kleine bestellingen is het voordelig (& milieubewust) om het pakketje zelf te komen ophalen of te retourneren, zo betaal je geen verzendkosten. Geef bij je betaalnotities of je het in Amsterdam Zuid (Rivierenbuurt) wilt ophalen en/of retourneren, dan nemen wij contact met je op om dit te regelen.
Indien je woonachtig bent in Amsterdam, dan kunnen we naar andere verzendmethoden kijken. Neem contact op met ons via het mailadres: info@babyproductenleasen.nl , of via het nummer: +31(0)6 16257976. We gaan dan ons best doen om de spullen bij jou thuis op een gewenst tijdstip te brengen of op te halen.

Is het wel veilig om babyspullen te hergebruiken?

Terechte vraag! Maar we kunnen je gerust stellen, het is namelijk super veilig! Je kunt het leasen van babyspullen eigenlijk vergelijken met het lenen van babyspullen van familie of een goede vriend(in) of bekende. Wij voeren altijd een grondige veiligheidscheck uit op onze producten om er zeker van te zijn dat ze nog in goede staat verkeren. Hoe gaat zo’n check in z’n werk? Bijvoorbeeld bij een Maxi Cosi autostoeltje checken we of het piepschuim nog heel is, of het autostoeltje niet ouder is dan 8 jaar, etc.

We gebruiken standaard kindvriendelijk verf en lijm om de babyspullen op te knappen en / of te repareren.

Daarnaast kun je altijd een nieuw matrasje bestellen bij je wieg / co-sleeper. Voor degene die voor een gebruikt mastrasje kiezen – dit is prima mogelijk! Je zult geen schimmels, bacteriën en huisstofmijt aantreffen in onze matrasjes of linnen. Wij reinigen de matrasjes zo grondig dat 99,97% van het vuil wordt verwijderd! Waarschijnlijk zijn onze matrasjes dus schoner dan je eigen bed 😊

Voor wanneer kan ik de babyspullen het beste bestellen/reserveren?

Om niemand teleur te hoeven stellen, raden we mensen aan om de babyspullen een tot twee weken voor de uitgerekende datum thuis te laten bezorgen en de spullen één maand voor deze datum te bestellen/reserveren.
Mochten de producten toch eerder nodig zijn, ook geen probleem! Bel, SMS, of mail ons even en we proberen de producten dezelfde dag nog op de post te doen of indien mogelijk langs te brengen. De leaseperiode gaat altijd in op het moment van bezorging.

Zijn de babyproducten nieuw?

Wanneer je een product voor de Pro prijs besteld, zijn deze babyproducten nieuw of slechts 1x eerder gebruikt. Wij zijn duurzamer door te delen en daar hoort hergebruik bij. Natuurlijk kopen we alle spullen nieuw in, dus soms heb je een nieuw item.

Wanneer je babyspullen voor de Smart prijs besteld, zijn deze producten eerder gebruikt. Maar nieuw of gebruikt, maakt bij ons eigenlijk niet uit. Wij zorgen er altijd voor dat de producten in heel goede staat zijn!

Kan ik de producten ook kopen?

Ja hoor! Maar we hebben natuurlijk wel het liefste dat je de babyproducten terugbrengt zodat we ze kunnen hergebruiken. We begrijpen daarnaast ook dat sommige producten gewoon te leuk zijn om terug te sturen, of dat je er gewoon fijne herinneringen aan hebt en daar hebben we dus een oplossing voor bedacht!
Als je een bepaald product wilt houden, laat het ons dan even weten via het contactformulier en we doen je een aanbieding. We rekenen nooit meer dan de advies verkoopprijs. Zo hopen we je te motiveren om de spullen terug te brengen, maar houden we het betaalbaar als je ze wilt houden. Redelijk toch?

Wat als ik een product heb beschadigd?

Geringe-/ herstelbare schade producten
Een ongelukje kan altijd gebeuren, helemaal als je te maken hebt met baby’s. We zullen dan ook niet moeilijk doen wanneer sprake is van schade die zeer gering is of die we kunnen herstellen. Denk hierbij aan: naad los, klein gaatje of vlek op een onopvallende plek of verf die een beetje is afgebladderd.

Ernstige-/ onherstelbare schade producten

Wanneer er schade is die wij niet meer kunnen herstellen en die het product onbruikbaar maakt of de veiligheid in het geding brengt, dan moet je ons direct bellen, een WhatsApp bericht sturen naar: 06-16257 976 of mailen op: info@babyproductenleasen.nl. We regelen dan een vervangend product voor je. We brengen hierbij maximaal een bedrag van 75% (minus eventuele korting) van de winkelwaarde minus het lease bedrag die je al hebt betaald in rekening. Denk hierbij aan: vlek of schade op een opvallende plek, hout dat niet te repareren is.

Producten met schade graag altijd retourneren, zodat wij deze kunnen doneren aan een goed doel, bijvoorbeeld Stichting Babyspullen of BecauseWeCarry (gevluchte gezinnen in Lesbos).

Hoe moet ik de babyspullen terugsturen?

Je kunt maandelijks beslissen of je je geleaste spullen nog wilt houden of wilt retourneren. De eerste stap is opzeggen. Om op te zeggen stuur je een mailtje, appje, of contacteer ons via het contactformulier.

Mocht je de babyproducten niet meer nodig hebben, zijn er drie mogelijkheden om te retourneren:

  1. wij komen de babyspullen bij je ophalen voor €7,95
  2. je kunt de spullen bij een PostNL servicepunt inleveren voor €4,95 (zie onderstaande instructies)
  3. je kunt het zelf gratis retourneren bij BabyLoop locatie Amsterdam (graag laten weten hoe laat je langskomt)

Retour adres: BabyLoop, Vrijheidslaan 55-hs, 1079 KE Amsterdam

 

Meer informatie hoe via PostNL servicepunt te retourneren

We sturen je een retouretiket. Print dit etiket uit, plak het over het originele etiket heen en lever het in bij één van de ~3.000 PostNL servicepunten. Uiteraard het liefste in de originele verpakking, zo verspillen we minder! Bewaar ook het verzendbewijs goed. Dit is namelijk het bewijs dat je de spullen hebt geretourneerd. Als de producten weer door ons zijn ontvangen krijg je hiervan een bevestiging. Klik hier om te kijken wat het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt is bij jou in de buurt.

Wat als ik een product vergeet terug te sturen?

Iedereen vergeet wel eens wat, dus ook om een product terug te sturen 🙂 Omdat we als BabyLoop niet willen dat je € 1.000,- betaalt voor een wiegje met een winkelwaarde van € 150,- sturen we je 2 weken voor het einde van de gemiddelde gebruikstermijn een mailtje of je de babyspullen nog langer wilt leasen of deze toch al terug wilt sturen.

Betaal ik verzendkosten?

Bij kleine bestellingen is het voordelig (en milieubewust) om het pakketje zelf te komen ophalen, zo betaal je geen verzendkosten. Je kunt bij de betaalnotities aangeven of je de spullen in Amsterdam wilt ophalen.
Bij een besteding boven de € 50,- betalen wij de verzendkosten! Is je bestelling onder de € 50,- dan moeten wij € 4,95 rekenen voor het verzenden van de producten. De werkelijk verzendkosten zijn eigenlijk hoger. Maar wij nemen een gedeelte hiervan voor onze rekening zodat jij ook een klein aantal spullen kan huren zonder al te hoge kosten.
Om de producten te retourneren zijn er twee opties; je kunt ervoor kiezen om de spullen te laten ophalen of zelf retour te zenden. Wanneer je kiest voor de optie om de geleasde spullen op te laten halen rekenen we hier € 10,- voor. Je kunt een ophaal afspraak plannen met een tijdslot van 1 uur waarin je thuis moet zijn op een moment dat het jou schikt. Indien je kiest voor retour zenden via een PostNL ophaalpunt, dan kost dit slechts € 4,95. We sturen je een retouretiket. Print dit etiket uit, plak het over het originele etiket heen en lever het in bij één van de ~4.000 PostNL punten. Uiteraard het liefste in de originele verpakking, zo verspillen we minder! Bewaar ook het verzendbewijs goed. Dit is namelijk het bewijs dat je de spullen hebt geretourneerd. Als de producten weer door ons zijn ontvangen krijg je hiervan een bevestiging. Klik hier om te kijken wat het dichtstbijzijnde punt is bij jou in de buurt.

Mag ik de babyspullen terugsturen?

We zijn er van overtuigd dat je enorm blij zult zijn met onze kwaliteitsspullen voor jouw kleintje. Mocht je toch van gedachte veranderd zijn, geen probleem! Het kan voorkomen dat een product uit onze babyspullen collectie toch niet bevalt. Enkel voor nieuwe producten en dus niet voor Refurbished producten heb je het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Mits alles in de originele verpakking en ongebruikt en onbeschadigd is, mag je het kosteloos terugsturen en brengen we alleen de verzendkosten (heen-en terug) in rekening. Stuur ons een email naar info@babyproductenleasen.nl onder vermelding van herroepingsrecht, je ordernummer en naam en wij regelen het voor je!

Waarom is BabyLoop duurzaam?

BabyLoop is op allerlei gebieden duurzaam. Ten eerste bieden we producten aan van producenten die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Daarnaast kijken we naar materiaal gebruik van de verschillende producten. En sourcen we producten die grotendeels gemaakt zijn van biologisch katoen met Oeko-tex keurmerk. Maar de grootste winst behalen we natuurlijk door alle spullen te hergebruiken.

Wat moet ik doen als ik met spoed babyspullen nodig heb?

Als je met spoed babyspullen nodig hebt bel ons op +31(0)6 16257976 of stuur een email naar info@babyproductenleasen.nl. We zijn goed bereikbaar, dus schroom niet om contact op te nemen en dan zoeken we samen naar een goede oplossing! Maak je vooral geen zorgen, wij regelen dat de spulletjes zo snel mogelijk bij je thuis worden bezorgd. Dit zal niet de eerste keer zijn dat we een spoed oproep krijgen om binnen een paar uur babyspullen te bezorgen 🙂

Wat betekenen de prijscategorieën Nieuw en Refurbished?

De kosten om te leasen bij BabyLoop kun je ‘zelf’ kiezen. Je kunt per product kiezen uit twee prijscategorieen om te leasen: Nieuw en Refurbished. Maar wat betekent dat nou precies voor je portemonee?

Nieuw

  • Babyproducten van topmerken voor ongeveer de helft van de nieuwprijs
  • Nieuw en dus niet eerder gebruikt
  • Voordeliger dan kopen!

 

Refurbished

  • Babyproducten van topmerken voor ongeveer eenderde van de nieuwprijs
  • Wij geven garantie dat de producten in uitstekende staat zijn en van degelijke kwaliteit – dus geen risico’s en zoekkosten zoals wanneer je zelf gebruikte babyproducten koopt bij Marktplaats
  • Voordeliger dan kopen en leasen voor een Nieuw-prijs
veel gestelde vragen over huren babyproducten
0

Begin met typen en druk op Enter om te zoeken

De waardering van www.babyproductenleasen.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.8/10 gebaseerd op 33 reviews.